فوت و فن های جذب و حفظ مشتری در کسب و کار

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

بیشتر کسب و کارهای کوچک توسط افراد قوی در آن کار شکل گرفته است. با این حال ، این تنها نیمی از راه برای موفق بودن در یک کسب و کار کوچک است. نیمه ی دیگر راه ، این است که بدانیم چطور محصولمان را تولید کنیم.
شاید مهمترین جنبه هر کسب و کاری بازاریابی باشد و هیچ چیز به اندازه قدرت کلام در موفقیت موثر نخواهد بود. باید به خاطر داشته باشیم که اغلب اوقات جذب و حفظ مشتریان با ارزش خیلی طول خواهد کشید.
1-تجزیه و تحلیل خود و کسب و کارتان     
خود وکسب و کارتان راتجزیه و تحلیل کنید. برای شناسایی مشتریان ، باید به طور کامل کسب و کارتان را بشناسید.این مسئله نیاز به دیدگاه واقع بینانه دارد.
اکنون سوالی پیش می آید که چرا مشتری باید شما ، خدمات و محصولتان را در میان انبوهی از انتخاب های دیگر برگزیند. برای رسیدن به پاسخ این سؤال در ادامه با ما همراه باشید .

2- استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار
SWOT مخفف کلمات strengths ( قوت ها )، weaknesses (ضعف ها) ، opportunities (فرصت ها) و threats (تهدید ها) است. تحلیل SWOT به شما در شناخت بهتر کسب و کارتان کمک میکند. در نتیجه توانایی و قابلیت شما را برای شناسایی مشتریان ایده آل خود بهبود میبخشد.
نقاط قوت و ضعف جزو عوامل داخلی سازمان میباشند. برای مثال داشتن موقعیت مکانی عالی یکی از نقاط قوت و فقدان سرمایه جهت سرمایه گذاری از نقاط ضعف سازمان می باشد.
فرصت ها و تهدید ها از عوامل خارجی سازمان میباشند.رشد فزاینده ی مشتریان به سمت شما نمونه ای از فرصت، و حرکت رقیب جدید به سمت منطقه کاری شما جزو تهدید هاست.

3- درک و شناسایی مشتریان
مشتریان،  هسته مرکزی کسب و کارتان محسوب میشوند. بنابراین برای تأمین نیازهایشان، به خوبی آنها را بشناسید و بدانید چه انگیزه ای دارند. بطورمثال درباره وضعیت مالی، تحصیلات، سن، جنسیت، شغل و محل سکونت آن ها اطلاعات مفیدی کسب کنید.
برای ارتباط برقرار کردن با مشتریانتان بسیار تلاش کنید. مطمئن شوید که پیامتان را مستقیما برای مشتریانتان می فرستید نه برای عموم مردم .
در واقع سعی کنید با مشتریان ایده آلتان ارتباط همیشگی و مستمر داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که کسب و کار موفق برپایه ارتباط مستمر با مشتریان است.

 

جذب مشتریان جدید – قسمت اول
1-از تکنیک های بازاریابی سنتی به منظور جذب مشتریان جدید استفاده کنید. در ادامه چند تکنیک ذکر شده است :
•    پست الکترونیکی مستقیم : از این تکنیک برای ایمیل کردن اطلاعات مورد نیاز تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خود، استفاده کنید.
•    روزنامه و مجله : تبلیغات در روزنامه ها و مجلات که غالبا توسط بازار هدفتان خوانده میشوند، یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است .
•    دفترچه تلفن : ذخیره شماره تماس مشتریان و ارسال تبلیغات برای آنها  یک روش با ارزش در زمینه ی حفظ مشتریان در بازاریابی محسوب می شود.
•    علائم و تابلوهای تبلیغاتی: انجام تبلیغات بر روی بیلبورد ها میتواند خیلی مقرون به صرفه باشد به شرط آنکه به درستی طراحی و در جای مناسبی نصب شوند.

2-از استراتژی های بازاریابی آنلاین استفاده کنید.
گاهی اوقات ممکن است تشخیص مشتریان به روش بازاریابی سنتی به درستی انجام نگرفته باشد. زمانی که شما در کسب و کار خود محصولتان را به صورت آنلاین به فروش می رسانید و یا به طور کامل کسب کارتان اینترنتی هست ، بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی  یک روش بسیار مفیدی برای شما خواهد بود.
•    وبسایت: امروزه هر کسب و کاری برای کمک به بخش بازاریابی خود نیاز به یک وبسایت قوی دارد.
•    تکنیک PPC : اگر به طور کامل کسب و کارتان از طریق وبسایت تان است ، و یا حداقل به آن مربوط است ، برای جذب مشتریان از روش PPC یا پرداخت به ازای هرکلیک استفاده کنید.که این روش، افزایش بازدید کننده برای وب سایت را به همراه خواهد داشت.

3- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
استفاده از شبکه های اجتماعی در بازار کسب و کارتان میتواند بسیار مفید باشد. میتوانید در شبکه هایی از قبیل فیس بوک ، لینکد این ، اینستاگرام و یا توییتر مطلب بگذارید و تأثیر مثبت آن را در کسب و کارتان مشاهده نمایید.
•    به جای آنکه درشبکه های اجتماعی بر روی ویژگی های محصول و یا خدماتتان متمرکز شوید ، بایستی تلاشتان در جهت سود رساندن به مشتری باشد.
•    از ابزار های رسانه های اجتماعی مورد استفاده مشتریانتان، بهره بگیرید. این ابزارها شامل انواع سایت ها، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و تولید محتوای مرتبط مانند متن ، تصویر و محتویات صوتی و تصویری می باشد.
•    در رسانه های اجتماعی به طور منظم فعال باشید. داشتن یک حساب کاربری کافی نیست. شما هر لحظه باید آنلاین باشید تا مشتری بتواند هر زمان با شما در ارتباط باشد.
•    به منظور افزایش بازدید کننده ، تعدادی محصولات رایگان در سایت ارائه دهید تا با ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان شاهد بازگشت مجدد مشتری به سایت خود باشید.